Prowadzenie księgowości wielu firmom spędza sen z powiek. Bardzo często zamiast zajmować się nim samodzielnie, zlecają to zewnętrznym firmom. Jest to opłacalne rozwiązanie, pomaga bowiem zaoszczędzić mnóstwo czasu a jednocześnie niewiele kosztuje.
Podliczając koszty
Własna księgowa dla mikro i małych przedsiębiorstw to duży i często niepotrzebny wydatek. Po pierwsze należy ją zrekrutować. Proces ten często jest skomplikowany i czasochłonny. Często zdarza się, że należy odbyć kilkanaście rozmów, a i tak nie uda nam się znaleźć odpowiedniego kandydata. Później zacznie się okres próbny, bo którym może okazać się, że dana osoba jednak nie spełnia naszych oczekiwań i cały proces rozpocznie się od początku. Co więcej nowi pracownicy zawsze wymagają dodatkowego przeszkolenia, niesie to za sobą dodatkowe koszty. Ostatnia już kwestia to wszystkie zwolnienia i urlopy. Każdy pracownik ma do nich prawo, jednak w czasie jego nieobecności ktoś musi zająć się jego obowiązkami, w przypadku gdy zatrudniamy jedną osobę na stanowisku księgowej, może być to bardzo problematyczne.
Podsumowując wszystkie koszty związane z zatrudnieniem i utrzymaniem nowego pracownika są wysokie, łatwo domyślić się, że dużo bardziej korzystanym rozwiązaniem będzie outsourcing usług księgowych.
Tańsza gwarancja jakości
Wybierając outsourcing mamy pewność, że niezależnie od sytuacji ktoś będzie w stanie nam pomóc. Każda firma zatrudnia przynajmniej kilka księgowych, które kompleksowo zajmują się finansami klientów. Decydując się na outsourcing usług księgowych tak naprawdę kupujemy doświadczenie i wysokie kompetencje. Księgowa poprowadzi za nas księgi, przygotuje niezbędne raporty oraz deklaracje a także będzie wsparciem podczas audytu.
Jeśli nie mamy odpowiednio dużego budżetu na zatrudnienie księgowego w siedzibie firmy, powinniśmy rozważyć wykorzystanie outsourcingu. To wygodne rozwiązanie sprawdzi się w każdej firmie niezależnie od jej wielkości, czy branży. Wykorzystanie zewnętrznego przedsiębiorstwa zdejmie z nas wiele obowiązków i pozwoli w spokoju zająć się innymi kwestiami związanymi z prowadzeniem biznesu.