Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż!

Sprzedaż w kanale internetowym rośnie ostatnio bardzo mocno. Niestety, rośnie także konkurencja. Na szczęście można skutecznie zadbać o to, żeby nasza sprzedaż była coraz większa.

Łatwo założyć klep internetowy, ale trudniej stawić czoła konkurencji. Praca nad rozwojem e-biznesu musi trwać nieustannie. Podpowiadamy, w jaki sposób można przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż.

1. Zadbaj o dobre zaplecze technologiczne

Warto zadbać na początek o dobre zaplecze technologiczne, które pozwoli działać sklepowi bez awarii i przerw. Każdy taki przestój to strata pieniędzy i klientów. Aby tego uniknąć, warto znaleźć dobrej klasy hosting. Do tego koniecznie będziemy potrzebowali certyfikatu SSL. Najlepiej skorzystać z oferty znanego dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl).

2. Uzupełniaj segment sprzedażowy wartościowymi treściami

Ważne jest zaproponowanie klientowi produktów, na które będzie popyt. Jednak sklep warto także wspierać wartościowymi treściami, które przyciągną dodatkowych klientów. Mogą to być artykuły poradnikowe w formie blogu, nowinki z danej branży. Warto w takich treściach pokazywać, jak proponowane przez nas produkty rozwiązują różne problemy.

3. Proponuj sprzedaż dodatkowych produktów

Jeśli klient kupuje jeden produkt, warto mu zaproponować drugi, uzupełniający. To fachowo nazywa się cross-selling. Do tego warto próbować również takiego rozwiązania jak upselling, czyli zaproponowanie nieco droższego i lepszego produktu niż wybrał klient. Wszystko to pozwala zwiększyć wolumen sprzedaży.

4. Wyeksponuj opinie klientów

Wielu klientów sklepów internetowych, zanim dokona zakupu, zapoznaje się z opiniami innych konsumentów na temat sprzedawcy i obsługi. Warto wykorzystać ten trend i wyeksponować pozytywne opinie w wielu miejscach e-sklepu. To buduje zaufanie klienta i ułatwia podjęcie decyzji o zakupie na przykład droższych produktów.

5. Postaw na remarketing

Dobrym rozwiązaniem jest także położenie silnego nacisku na remarketing. Co się kryje za tym słowem? To po prostu kierowanie reklamy do tych osób, które chociaż raz odwiedziły nasz sklep internetowy i niczego nie kupiły. Warto przypomnieć się takim konsumentom, tym bardziej że to bardzo skuteczny sposób na przyciągnięcie nowych klientów.

6. Wspieraj sklep marketingiem

Należy także pamiętać, że e-sklep wymaga nieustannego wsparcia marketingowego. Dobrze jest zatem korzystać z jednej strony z działań SEO, a z drugiej z reklamowania się w różnych miejscach internetu (np. w wyszukiwarce Google).

Własny sklep internetowy może okazać się sukcesem, gdy przekonamy konsumentów, że mamy atrakcyjną ofertę. Proste działania często potrafią skutecznie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie nowych klientów.

Poprzedni artykułModna i praktyczna bielizna na okres wiosenno-letni
Następny artykuł3 wiosenne pomysły kolorystyczne na sypialnię

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj