W chłodne dni ciągnie Cię do słodyczy? Postaw na zdrowe desery!

Kobieta trzyma kubek

Kanapa, kocyk, dobra książka, gorąca herbata lub kawa i ulubiona słodka przekąska – to dla wielu osób przepis na idealne zimowe popołudnie. Ale częste podjadanie cukierków czy czekoladek może spowodować gorsze samopoczucie i… dodatkowe kilogramy, które zauważysz wiosną. Na szczęście istnieją fit desery, które nie powodują tycia i są równie smaczne, co ich odpowiedniki z dużą ilością cukru – a nawet lepsze!

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego zimą masz apetyt na słodycze,
  • jakie produkty sprawdzą się jako zdrowy deser,
  • dlaczego warto wypróbować desery fit w diecie pudełkowej NTFY.

Niskie temperatury, brak słońca oraz deszcz lub śnieg za oknem powodują, że często marzysz, aby zaszyć się w domu i zjeść coś dobrego. Gdy dopada Cię ochota na słodkości, nie porzucaj diety – ale też nie odmawiaj sobie małych przyjemności. Postaw na catering dietetyczny Nice To Fit You, w ramach którego otrzymasz między innymi zdrowe desery, które będziesz mógł jeść bez wyrzutów sumienia.

Dlaczego zimą trudniej jest przestrzegać zasad diety?

Na początku warto wyjaśnić, dlaczego tak właściwie jesienią i zimą chętniej sięgasz po słodycze. Okazuje się, że to nie tylko wina braku silnej woli, ale też… skutek działania dwóch hormonów.

  • Melatonina

To hormon odpowiedzialny za sterowanie Twoim zegarem biologicznym, który reguluje godziny snu i czuwania. Jego poziom w organizmie jest najwyższy w nocy, a w ciągu dnia stosunkowo niski. Ponieważ jednak zimą wcześnie zapada zmrok, stężenie melatoniny podnosi się. Wskutek tego odczuwasz zmęczenie – ale przecież nie możesz tak po prostu pójść spać o 16:00 czy 17:00… Organizm podpowiada Ci, że dobrym sposobem na przezwyciężenie znużenia będą słodycze, które szybko dodadzą energii. Niestety, to tylko w części prawda. Mała dawka cukru rzeczywiście pobudzi Cię na krótki czas, ale potem będziesz musiał liczyć się ze zmęczeniem, które wróci ze zdwojoną siłą wraz z gwałtownym spadkiem cukru. Co więcej, w dłuższej perspektywie takie nawyki poskutkują także dodatkowymi kilogramami.

  • Serotonina

Ten hormon wpływa na apetyt i nastrój, więc wahania jego ilości w organizmie wywołują zachcianki jedzeniowe. Zimą poziom serotoniny spada, więc możesz odczuwać brak energii, zmęczenie, a także zwiększoną chęć objadania się. Nie ma co głodzić organizmu – ale uważaj na to, co mu dostarczasz. Jeśli sięgniesz po cukry proste zawarte m.in. w słodyczach, wzrośnie Twój poziom glukozy, a to poskutkuje wyrzutem insuliny. To spowoduje wyższy poziom tryptofanu, czyli bezpośredniego prekursora serotoniny, który ułatwia jej pokonanie drogi z krwi do mózgu. Przez chwilę będzie Ci bardzo przyjemnie, ale już po krótkim czasie poczujesz wzmożoną ospałość, a do tego wyrzuty sumienia związane ze zjedzeniem niezdrowej przekąski.

Przeczytaj, jak przestać jeść słodycze.

Fit desery – co wybrać zamiast klasycznych słodyczy?

Niby wiesz, że nadmierne spożywanie słodyczy wiąże się z ryzykiem złego samopoczucia, a także nadwagi lub otyłości. Ale w takim razie co jeść na diecie, kiedy zimą organizm domaga się czegoś smacznego i słodkiego?

Przede wszystkim zrezygnuj z napojów gazowanych, a także gotowych batoników czy ciastek ze sklepu. Zamiast nich sięgnij po orzechy – zawarte w nich składniki nie przekształcają się tak łatwo w tkankę tłuszczową. Do tego takie produkty są dobrym źródłem korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Możesz też postawić na daktyle, które są bogate w błonnik, liczne witaminy (zwłaszcza w witaminę B3), związki mineralne (szczególnie potas), a także przeciwutleniacze. Jeśli brakuje Ci słodkich napojów, wypij kubek herbaty owocowej.

Fit desery niskokaloryczne w diecie pudełkowej

Daktyle czy herbata owocowa są dobre raz na jakiś czas, ale co jeśli jesteś prawdziwym łasuchem, któremu brakuje przede wszystkim ciast, ciasteczek i słodkich deserów? Rozwiązaniem jest catering dietetyczny od Nice To Fit You, w którym niezależnie od posiłków w danym dniu zawsze zjadasz tyle kalorii, ile chcesz – dzięki wcześniejszemu obliczeniu indywidualnego zapotrzebowania.

Ta wyjątkowa dieta pudełkowa pozwala na samodzielny wybór dań na każdy dzień. W zależności od pakietu, na jaki się zdecydujesz, codziennie skomponujesz swoje menu z 5, 20, 25 a nawet 30 różnych posiłków. Wśród nich zdarzają się prawdziwe perełki dla miłośników zdrowych deserów bez cukru lub z jego niewielką ilością, na przykład:

  • tarta snickers,
  • fit oreo,
  • fitsernik brownie,
  • panna cotta kokosowa z marakują i melonem

i wiele innych! Takie niskokaloryczne desery to idealne przekąski dla osób, które chcą utrzymać linię, ale nie mają zamiaru rezygnować z małych, pysznych przyjemności raz na jakiś czas.

Postaw na zdrowe desery fit i ciesz się smakiem słodyczy bez wyrzutów sumienia! Sprawdź ofertę Nice To Fit You i zacznij dietę dopasowaną do tego, co lubisz.

W chłodne dni ciągnie Cię do słodyczy? Postaw na zdrowe desery!
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here