Katalogi reklamowe – zaprezentuj swoją firmę w pełni

Pomimo rozwoju technologii cyfrowych wciąż stawiamy na klasyczne rozwiązania. Jaki potencjał skrywa w sobie papier i dlaczego tak trudno z niego zrezygnować?

Wszystkie atuty w ręku

IKEA zapowiedziała, że rezygnuje z drukowania swoich katalogów. Przez długie lata katalogi te zyskały status kultowych i stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem stylu. Co takiego ma w sobie ten katalog, że będziemy za nim tak bardzo tęsknić? Odpowiedź jest krótka: wszystko. Głównym zadaniem tego formatu reklamowego jest zebranie i zamknięcie całej oferty firmy. Z tego powodu katalog jest nie tylko materiałem reklamowym, lecz także narzędziem, które może być intensywnie i często wykorzystywane przez naszych klientów, do poruszania się po ofercie. Wniosek z tego jest prosty. Dobrze zaprojektowany katalog odwdzięczy się dużą ilością zamówień. Wyobraźmy sobie, że otwieramy restaurację. Zazwyczaj nie jesteśmy w stanie przewidzieć na starcie tego, ile i jakiego sprzętu dokładnie potrzebujemy. W miarę rozwoju interesu może się okazać, że mamy zbyt mało talerzy czy pojemników. Porządny katalog, który zawiera wszystko, od warzechy, do turbiny wentylacji, będzie wówczas nieocenionym wsparciem.

Strony pełne inspiracji

Pośród katalogów obszernych, dokładnych i wyczerpujących, można znaleźć i takie, które inspirują i wnoszą coś nowego do życia. Wspomniane tutaj katalogi reklamowe IKEA są właśnie przykładami tego rodzaju. Prawdopodobnie dlatego część z nas będzie wspominać go z nostalgią. Dzięki jego lekkiej formie można było nieoczekiwanie doznać inspiracji na temat określonej części naszego życia domowego. Widać wyraźnie, że na poziomie materiału, katalog reklamowy, to po prostu zszyty, lub sklejony brulion. Na poziomie treści, jest czymś znacznie ponad. Projektując bądź zlecając jego zaprojektowanie warto, abyśmy o tym pamiętali. Dobre zestawienie treści może przynieść znaczące korzyści.

Katalogi reklamowe – zastąpione czy niezastąpione?

Papierowe katalogi reklamowe posiadają swojego naturalnego rywala w postaci katalogu internetowego. Zazwyczaj oba muszą zawierać to samo, aby mogły spełniać swoją rolę. Co ma w sobie papier, czego nie ma prąd? Fizycznie obecny katalog, prowokuje swoją obecnością człowieka, aby do niego zajrzeć. Obok tego papier nie ma takiego potencjału do rozpraszania uwagi odbiorcy. Mając go w rękach, doświadczamy materiału większą ilością zmysłów, a to korzystnie wpływa na zapamiętanie danego obiektu. Potwierdzają to liczne badania naukowe. To wszystko przyczynia się do lepszego zapoznania klienta z ofertą zawartą w katalogu, a pośrednio również do rozwoju naszej działalności.

Tekst napisany we współpracy ze specjalistami JKB Print.

Poprzedni artykułHex Druk. Rollupy, czyli nowoczesne i wytrzymałe materiały reklamowe
Następny artykułDrewniane place zabaw – 3 rodzaje obróbki drewna, które wpływają na jakość

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj