Jak ograniczyć ilość cukru w diecie? Sprawdź!

Dietetycy i lekarze alarmują, że w diecie człowieka jest coraz więcej cukru, który odpowiada za szereg schorzeń cywilizacyjnych. Jak można ograniczyć ilość tego składnika w diecie?

Dlaczego warto ograniczyć spożycie cukru?

Cukier występuje naturalnie w wielu produktach. Również dodawany jest do różnych artykułów spożywczych – nie tylko słodyczy, ale i napojów, dań gotowych, a nawet wędlin czy pieczywa.

Największym problemem jest cukier biały rafinowany. Cukier ten dostarcza organizmowi tak zwanych pustych kalorii – to energia, która bardzo szybko zanika, a przy tym niesie ze sobą negatywne skutki.

Najczęściej duże spożycie cukru wiązane jest z nadwagą i otyłością, ale także odpowiada on za zaburzenia procesów trawiennych, sprzyja próchnicy zębów, może prowadzić do rozwoju cukrzycy i chorób serca.

Co stosować zamiast białego cukru?

Biały cukier w diecie najlepiej wyeliminować. Można zastąpić różnego rodzaju produktami, które są jednocześnie słodkie, a przy tym także posiadają dodatkowe właściwości prozdrowotne.

Jako zamienniki białego cukru w diecie można zastosować:

  • cukier nierafinowany z trzciny cukrowej lub buraka cukrowego – w składzie posiada także witaminy i minerały,
  • melasa trzcinowa, melasa buraczana – ma postać syropu i dodatkowe właściwości odżywcze,
  • naturalny miód – zawiera witaminy i minerały,
  • syropy – klonowy, z agawy, kukurydziany – posiadają szerokie właściwości,
  • syrop owocowy – przygotowany na bazie owoców, na przykład malin, porzeczki, aronii, zawiera dodatkowe witaminy, polecany do słodzenia herbaty i innych napojów,
  • ksylitol – cukier brzozowy – posiada niski indeks glikemiczny, nie niszczy szkliwa zębów.

Warto jednocześnie pamiętać o tym, aby spożywać jak najmniej produktów słodzonych. Ich ilość w diecie nie powinna być zbyt duża. Zamiast nich można stosować inne słodkie artykuły, na przykład mogą być to świeże i suszone owoce, orzechy.

Organicznie cukru w diecie niesie ze sobą wiele pozytywnych efektów – dzięki takiej decyzji można zmniejszyć ilość kalorii dostarczanych codziennie do organizmu, a także uzyskać szereg korzyści zdrowotnych!

Jak ograniczyć ilość cukru w diecie? Sprawdź!
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here