Awaria w domu – jak szybko zareagować?

Iskrzące gniazdko, które wybija bezpieczniki, woda wyciekająca z pralki, złamany klucz w zamku czy zepsuta lodówka – najróżniejsze awarie mogą nam się przytrafić w każdej chwili i, na domiar złego, często pojawiają się znienacka, kiedy nie jesteśmy przygotowani na takie niespodzianki. Jak zareagować w takiej nagłej sytuacji, aby jej nie pogorszyć?

Zminimalizuj zagrożenie

Pierwszym krokiem w przypadku jakiejkolwiek awarii jest odcięcie źródła problemu, aby uniknąć nadmiaru zniszczeń w mieszkaniu lub nawet zagrożenia dla własnego zdrowia i życia. Takie szybkie działanie jest szczególnie istotne w przypadku awarii związanych z energią elektryczną, instalacją gazową czy hydrauliczną. W zależności od tego, z jakimi nieprawidłowościami mamy do czynienia, należy zakręcić dopływ wody, odłączyć urządzenie od zasilania, wyłączyć bezpiecznik czy zakręcić gaz. Jeżeli nie mamy pewności, w czym leży problem, lepiej nie podejmować dalszych kroków samodzielnie.

Spróbuj znaleźć źródło problemu

Po wstępnym opanowaniu sytuacji możemy spróbować ustalić, co spowodowało awarię. Jeśli usterka nie jest skomplikowana, diagnoza nie powinna sprawić nam kłopotu. Jeżeli jednak problem jest bardziej złożony, warto sięgnąć do instrukcji (w przypadku gdy mamy do czynienia z awarią jakiegoś sprzętu) lub poszukać rzetelnych porad w internecie – pamiętajmy przy tym, by korzystać wyłącznie z profesjonalnych portali, na których znajdziemy sprawdzone informacje. Kiedy wiemy już, co jest przyczyną usterki, możemy zabrać się za naprawę, oczywiście pod warunkiem, że mamy odpowiednie narzędzia i podstawowe umiejętności. Podejmując się samodzielnej naprawy, należy również przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

Wezwij fachową pomoc

W niektórych sytuacjach nawet domowa złota rączka nie będzie w stanie zlikwidować usterki. Wówczas jedynym wyjściem jest wezwanie profesjonalnej pomocy. Najlepiej byłoby zadzwonić po eksperta z polecenia, ale nie zawsze mamy taką możliwość. Jeżeli nie posiadamy namiarów na sprawdzonego fachowca, nie pozostaje nic innego, jak tylko szybko poszukać go na własną rękę, np. w internecie. Zanim zdecydujemy się na kontakt z wybraną firmą, warto porównać kilka opcji, zwracając uwagę na cennik, opinie dotychczasowych klientów oraz to, od jak dawna firma świadczy usługi w danej branży.

Aby zaoszczędzić sobie czasu, a równocześnie mieć pewność, że trafimy na doświadczoną i rzetelną ekipę, możemy skorzystać z serwisu Blisco, za pośrednictwem którego zamówimy naprawę w ciągu kilku minut. Na stronie https://blisco.pl/ znajdziemy listę dostępnych usług – po kliknięciu tej, która nas interesuje, zostaniemy przeniesieni do formularza, w którym wystarczy krótko opisać awarię oraz podać dane kontaktowe. Po otrzymaniu naszego zgłoszenia portal przekaże je fachowcowi, który skontaktuje się z nami osobiście, aby ustalić dokładny termin przyjazdu i wstępną wycenę. Za wyborem takiego rozwiązania przemawia fakt, że Blisco weryfikuje kompetencje wszystkich fachowców, z którymi współpracuje. Nie musimy również zakładać konta w serwisie ani dokonywać opłat za samo wysłanie zgłoszenia.

Awaria w domu – jak szybko zareagować?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here